Leden 2013

kázání 13.1.2013 - Vojtěch Hrouda

  • Gn 18,16-33

Milé sestry, milí bratři:

Budu pokračovat v řadě kázání o Abrahamovi, dnes již posedmé. Za chvíli přečtu příběh, ve kterém je Abraham v roli přímluvce. Přimlouvá se u Hospodina za Sodomu, za její obyvatele. Prosí Boha, aby ušetřil město křičící lidským násilím i lidským utrpením! Jejich rozhovor se odehraje někde na cestě, kousek od Sodomy. Toto vyprávění je zapsáno v osmnácté kapitole knihy Genesis, v. 16 až 33:

kázání 6.1.2012; Soudců 9,1 - 20

Čtení: Mk 10,35 ? 45
Text: Soudců 9,1 - 20
V tomto týdnu nás čeká první přímá volba presidenta, volba, do které může bezprostředně zasáhnout každý z nás. Doposledka nebylo jasné, kdy bude. Musel to řešit ústavní soud. To, co se jevilo jako průhlednější a jasnější než intrikování poslaneckých klubů, se kvůli odmítnutým kandidátům zkomplikovalo. Stal se z toho pomalu námět na ironii.
To není nic mimořádného. Už Jótam před několika tisíci lety reagoval na volbu krále v Šekemu bajkou plnou ironie. Líčí v ní ovšem trochu jinou situaci, než v jaké jsme my.

kázání 30.12.2012 - Petr Gallus

Zastavte čas!?

Lid, který chodí v temnotách, uvidí velké světlo; nad těmi, kdo sídlí v zemi šeré smrti, zazáří světlo. Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: "Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje." Jeho vladařství se rozšíří a pokoj bez konce spočine na trůně Davidově a na jeho království. Upevní a podepře je právem a spravedlností od toho času až navěky. Horlivost Hospodina zástupů to učiní. (Iz 9,1.5-6)

Vysočinský bál

Evangelický sbor ČCE v Sázavě zve na Vysočinský bál, který se koná 25. ledna ve 20.00 hodin v kulturním domě v Sázavě. K poslechu i tanci hraje HORÁČEK SWING ORCHESTRA. Vstupné s místenkou 150,- Kč, bez místenky 100,- Kč. Předprodej na faře v Sázavě.

kázání 2.12.2012 - Markéta Slámová

čtení Lk 19.1-10
Jeruzalém byl dobyt a z chrámu zůstaly trosky. Po asyrské nadvládě přichází babylonské zajetí. A tak se lid ocitá daleko od své vlasti, od země zaslíbené. Izraelci dopadají na pomyslné dno a uvažují o smyslu svého pobývání vůbec. Jejich Bůh je daleko. Málokdo z lidu věří, že je Bohem jednajícím, protože na první pohled to vypadá, že je slabší než babylonský pantheon. Přestávají věřit, že Bůh s nimi chce mít ještě něco společného, když dopustil, že jsou teď rozptýleni po Babylonii a otročí.